Знае се, че имената на литературните герои
обикновено не се избират случайно. А персонажите в последния Ви роман
„Лисицата“ имат прелюбопитни имена. Говоря за тези, които обитават настоящето.
С каква цел сте ги мислили така? И мислени ли са специално?
Галин Никифоров: В България живеят хора с всевъзможни имена от всякакви етноси и за мен е
удоволствие да ползвам това разнообразие. Само в един мой роман имената бяха
нещо повече от имена – в „Къщата на Клоуните”. Самата книга беше сюреалистична, на границата
на реалното и имената на героите трябваше да подсилват странността на
историята, нейната особена, почти театрална атмосфера.
В романа се
чува разнообразна музика. Търсено ли е това или се е родило в процеса на писането?
Това ли е музиката, която Ви вдъхновява или тя просто обслужва текста?
Г.Н.: Ако трябва да слушам нещо, предпочитам това да е тишината. При мен
споменаването на музиката или на името на музиканта просто обслужва текста,
прави го по-разнообразен, допълва обстановката и сцените, които изграждам.
Иначе харесвам да слушам класически джаз и някои стари парчета от 70-те.
Времето, в което живеем е изключително динамично
и всичко се случва много бързо. Бърза храна, бърза литература, бързи връзки,
бърз живот и също толкова бърз край. Но Вашите герои са различни, времето за
тях тече различно – дори за Виктор, който се стреми да разкрие бързо убийствата.
Освен че това обслужва романовото действие, има ли друга причина те да са
такива?
Г.Н.: Аз самият съм човек, който живее доста изолирано и животът ми си има друг,
по-бавен ритъм, което обикновено се предава и в ритъма на повествованието в
романите ми. Да